Misja i historia firmy

Jak rozpoczynaliśmy naszą działalność

Celem założycieli firmy ePac było zapewnienie lokalnym firmom – producentom wymagających opakowań towarów konsumpcyjnych – możliwości konkurowania z dużymi markami posiadającymi doskonałe opakowania. Naszymi klientami są głównie lokalne małe i średnie firmy oferujące produkty szybkozbywalne (FMCG), z których wiele zajmuje się tworzeniem naturalnych i innowacyjnych produktów konsumenckich. Od otwarcia naszego pierwszego zakładu produkcyjnego w 2016 roku, nasza misja jest prosta – pomagać małym markom w uzyskaniu pozycji rynkowej do niedawna zarezerwowanej dla dużych marek, tworzyć wartość dla społeczności stanowiących nasze środowisko i przyczyniać się do budowania bardziej zrównoważonej gospodarki opartej na zasadzie obiegu zamkniętego.

Podstawowe wartości ePac

Zapewnić doskonałą obsługę klienta

Pomagać naszym klientom rozwijać się

Wspierać lokalne przedsiębiorstwa i służyć lokalnym społecznościom

Tworzyć zrównoważone rozwiązania dla środowiska

Założenia Epac Flexible Packaging

Filozofia ePac Flexible Packaging opiera się na założeniu, że nowa technologia cyfrowa znacząco zmieni modele usług i produkcji, które od dziesięcioleci służą branży opakowań z tworzyw sztucznych. System ePac, założony w 2016 roku z wizją świadczenia usług dla małych i średnich przedsiębiorstw, jest oparty na technologii i skonstruowany tak, aby zapewnić naszym klientom szybki i łatwy sposób zakupu opakowań foliowych produkowanych według ich indywidualnych specyfikacji.

Oferując konkurencyjne cenowo produkty w partiach o małym i średnim wolumenie i terminach realizacji zamówień wynoszących 10-15 dni roboczych, ePac jest pierwszym dostawcą działającym w 100% w oparciu o najnowszą technologię szerokowstęgowego druku cyfrowego – HP Indigo 20000. Nasza platforma produkcyjna jest zoptymalizowana pod kątem zapewnienia klientom doskonałej usługi. Dzięki niej ePac realizuje niestandardowe projekty w wysokiej rozdzielczości z zastosowaniem technologii druku danych zmiennych, eliminując koszt klisz poligraficznych. W ten sposób oferujemy klientom możliwość druku według indywidualnych specyfikacji, pozwalając im uniknąć kosztów powstających w związku z tworzeniem się nadmiernych zapasów opakowań i utratą ich wartości rynkowej.

Obecnie ePac ma swoje oddziały w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Indonezji, a ekspansja geograficzna naszej firmy postępuje nieprzerwanie.

Nasza historia

(od lewej): Carl Joachim, Jack Knott i Virag Patel

Wizja firmy ePac narodziła się w 2013 roku, kiedy jej założyciele, Jack Knott, Carl Joachim i Virag Patel, poczynili tę samą obserwację: proliferacja SKU, zapotrzebowanie na krótsze terminy realizacji i niewielkie minimalne wolumeny zamówień wzrastały i nie zapowiadało się, że ten trend ulegnie zmianie. Co więcej, branża opakowań nie była w stanie zaspokoić potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. W międzyczasie dzięki nowym urządzeniom producenci opakowań z tworzyw sztucznych sukcesywnie zwiększali moce produkcyjne, aby obniżyć ceny jednostkowe i zaspokoić potrzeby dużych dostawców produktów szybkozbywalnych. Proces ten wiązał się ze zwiększeniem minimalnych wolumenów zamówień przy czasie realizacji zamówień pozostającym na poziomie 6-8 tygodni. Zaintrygowani sytuacją na rynku założyciele firmy zaczęli zastanawiać się nad tym, czy druk cyfrowy mógłby rozwiązać niektóre z tych problemów.

W 2014 roku Wydział Komunikacji Graficznej Politechniki Kalifornijskiej zaoferował pomoc Jackowi, Carlowi i Viragowi w prowadzeniu zogniskowanych wywiadów grupowych i badań rynkowych nad wpływem innowacji technologicznych na opakowania. To właśnie wnioski z tych działań przekonały trójkę założycieli ePac, że na rynku istnieje rosnące zapotrzebowanie na możliwości, jakie może zapewnić druk cyfrowy.

Tak się złożyło, że w tym samym czasie firma HP testowała swoją najnowszą cyfrową maszynę drukującą Indigo 20000. Nasi założyciele, we współpracy z firmą Emerald Packaging, zbadali różne możliwe strategie i zdecydowali się na model biznesowy zakładający zawężenie obszaru specjalizacji oraz innowacyjność. Od samego początku uważano, że firma ePac może zmienić rynek opakowań elastycznych.

W 2015 roku powstało przedsiębiorstwo ePac, a w kwietniu 2016 roku w Madison – w amerykańskim stanie Wisconsin – rozpoczął działalność pierwszy oddział firmy. Zgodnie z przewidywaniami grupy w ciągu zaledwie kilku miesięcy na rynku zaczął rozwijać się popyt na ofertę ePac, zakładającą krótkie terminy realizacji zleceń i niewielkie partie wytwarzanych produktów. Niedługo potem oddział w Madison zyskał dodatkowe moce produkcyjne, a wraz z pojawieniem się nowego zakładu, w mieście Boulder w stanie Colorado, rozpoczęła się ekspansja firmy w USA.

Obecnie ePac współpracuje z markami o różnej skali działalności, pomagając im w osiągnięciu lepszej pozycji na rynku. Nasze oddziały w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i regionie Azji i Pacyfiku pozwalają nam sprawnie nawiązywać relacje z klientami i dostarczać im nasze usługi w ich lokalizacjach geograficznych.