6 obowiązkowych cech wyróżniającego się opakowania żelków

Imprezy urodzinowe, święta czy codzienne przekąski – słodycze są wszędzie, a ich spożycie stale rośnie. Alejki ze słodyczami są przepełnione różnymi produktami – od znanych i popularnych marek jak Mars i Hershey do bardziej rzemieślniczych i lokalnych wyrobów. W szczególności w branży żelków można obserwować wyjątkowy rozkwit i mnogość nowych produktów, których pożądają konsumenci.

Sytuacja w branży żelków

Segment żelków na rynku słodyczy stale się rozwija. Powstaje coraz więcej marek, smaków i produktów, które mają zaspokoić potrzeby konsumentów w każdym wieku i w każdej grupie demograficznej.

Rzeczywiście, według szacunków globalny rynek gum i żelków osiągnie wartość 40 miliardów USD przy 5% rocznej stopie wzrostu w latach 2020 do 2024 – tak wynika z nowego raportu opublikowanego przez Market Research Future. W prognozowanym okresie Ameryka Północna zdominuje rynek – Stany Zjednoczone będą wiodącym krajem w tym obszarze, na którzy przypadnie ponad 80% przychodów.

Według MRF wzrost w tym segmencie jest napędzany przez dynamicznie rozwijający się przemysł słodyczy, rosnące wydatki konsumentów i większe spożycie żelków w porównaniu do wyrobów czekoladowych. Ponadto „unikatowe opakowania, okazje sezonowe oraz kształt, wzornictwo, tekstura, zawartość cukru i smaki żelków i galaretek zwiększają zainteresowanie konsumentów”.

Jak zostać trendsetterem w branży żelków

W segmencie żelków panują obecnie rozwijające się trendy, które obejmują:

Lepsze opcje dla konsumentów

Wiele marek żelków wprowadza słodycze wykonane z „czystych” składników, o małej zawartości cukru, z prawdziwego cukru, naturalnych aromatów lub z innymi oświadczeniami zdrowotnymi, które wyróżniają produkt na tle bardziej tradycyjnych słodyczy.

Żelki medyczne

Wprawdzie nie są one bezpośrednio częścią segmentu żelków i galaretek, jednak żelki medyczne zyskują na popularności. Witaminy, minerały i leki w formie żelków są popularną metodą przyjmowania codziennych leków i suplementów ziołowych dla użytkowników w każdym wieku.

Marki premium

W ciągu ostatnich kilku lat na scenie pojawiło się wiele wykwintnych żelków, które wynoszą spożywanie słodyczy ponad przeciętne, codzienne jedzenie. Są to delikatesowe żelki w małych partiach o niepowtarzalnych smakach, na przykład inspirowane koktajlami, często sprzedawane w wysokiej klasy sklepach i butikach.

Wyjątkowe opakowanie

Wykwintne żelki są coraz częściej pakowane w opakowaniach klasy premium, wyglądających jak opakowania prezentowe, zdobione żywymi kolorami i pięknymi grafikami. Wiele z nich jest zapakowanych w ekskluzywne woreczki stojące z wygodnym wielokrotnym zamknięciem.

6 pomysłów na opakowania żelków i opcje must-have

Aby zaspokoić te trendy i oczekiwania, podczas tworzenia kolejnego opakowania na żelki uwzględnij te sześć obowiązkowych cech.

1. Tradycyjne torebki

Konsumenci uwielbiają wygodę, niewielką masę i niezniszczalną jakość torebek. Dodatkowo łatwo się je otwiera i zamyka, wysypuje ich zawartość i je napełnia, a żelki doskonale do nich pasują.

Od strony marketingu, torebki oferują dużą ilość miejsca na elementy brandingowe i grafiki. Pamiętaj, że doskonały design i wysokiej jakości opakowanie, jak torebka, przebywają długą drogę, aby prezentować charakter premium marki.

2. Przezroczyste okienko

Dzięki przezroczystemu opakowaniu konsument może ujrzeć piękne i kolorowe łakocie, co zachęci go do zakupu. Przezroczyste okienko pozwala też budować zaufanie – konsument może sprawdzić wygląd produktu przed zakupem.

3. Możliwość ponownego zamykania

Ta obowiązkowa opcja zapewnia dwie główne korzyści. Możliwość ponownego zamykania umożliwia konsumentom zabranie żelków w drogę jako przekąski bez ryzyka rozsypania. Oznacza także, że opakowanie pozostanie szczelne, gdy nie jest używane, co zapewni świeżość łakoci przez dłuższy czas.

4. Wiele jednostek sprzedażowych

Wszyscy kochają różnorodność! Więcej smaków pozwala dotrzeć do większego grona smakoszy i przyciągnąć więcej klientów. Dodatkowo przy większej rozmaitości opakować Twoja marka będzie zajmować więcej miejsca na półce, co dobrze wpływa na ekspozycję.

5. Sezonowe odmiany

Kto nie uwielbia sezonowych i wakacyjnych smaków? Czerwone gumowe serduszka z okazji Walentynek, miętowe żelki na ferie zimowe – wybór jest nieograniczony. Dzięki większej liczbie opcji sezonowych i smakowych Twój produkt może być eksponowany na sklepowych półkach przez cały rok.

A po wybraniu torebek z cyfrowym nadrukiem można produkować małe partie o sezonowych smakach w limitowanym opakowaniu, co pozwala na wprowadzanie nowych smaków żelków z okazji każdego święta.

6. Wyraziste grafiki o fotograficznej jakości

Podczas spaceru alejkami ze słodyczami widać jedną rzecz: opakowania o wyrazistych kolorach. Dlaczego? Wyraziste kolory pobudzają zmysły i przyciągają klientów. To rozwiązanie korzystne dla obu stron!

Technologia druku cyfrowego pozwala tworzyć opakowania ozdobione grafikami o jakości fotografii i jasnych, żywych kolorach, które nie tylko przyciągną nowych klientów, ale także pomogą w rozpoznawaniu marki.

Partner od opakowań do żelków

Podczas projektowania opakowania żelków istotne znaczenie ma znalezienie dostawcy opakowań, który spełni wszystkie indywidualne potrzeby. Nawiązanie partnerskiej współpracy z firmą produkującą elastyczne opakowania, specjalizującą się w dziedzinie druku cyfrowego, zapewnia krótkie czasy wprowadzenia produktów na rynek i małe minimalne ilości zamówień. Co więcej, dostosowane elastyczne opakowanie z cyfrowym nadrukiem z grafikami i obrazami o fotograficznej jakości pozwala na pełną prezentację marki, zapewnia wygodę i estetykę, których pożądają współcześni konsumenci. Zadzwoń do nas dzisiaj lub zamów bezpłatną ofertę i pozwól nam pomóc w tworzeniu indywidualnego opakowania żelków lub innego opakowania słodyczy.